Friday 16 January 2009

B'bojeng

Tadi aku singgah kedai gunting celah2 Queensway shops untuk berbojeng (Kelate for gunting rambut). Sebabnya rambut aku dah ala-ala Lion King. Lagi pun big boss sampai esok , next week dia gi Amsterdam pas tu BOD meeting the week after. So kena la hensem sikit, gaya, mutu, keunggulan gitu.

Awek yg gunting rambut tu la pulak - Chuuuun nya! Awek Polish. Bila aku tanya, "Are you European?", dia kata "No, I'm Polish". Pening aku kejap. May be very late 20's or early 30's. Ntah, minah2 salleh ni kengkadang muka cam tua tapi umur baru 20'an. So masa dia sepit2 rambut aku dgn jari dia, terus teringat Tom Selleck masa Paulina Porizkova gunting rambut dia in Her Alibi.

Dia ni lah satu2 nya model pujaan aku, awek Czech. Masa dulu2 aku ingat aku collect semua pamphlet Estee Lauder yg ada gambar dia. Tak gila ke? Seorang balak dok kutip Estee Lauder punya pamphlets? But that was what I did every time I pass through David Jones or Myer at Rundle Mall. Sambil2 tu spray la perfume testers mana yg patut kan (alang2 dah ada kat area cosmetic). Bila masuk lecture, wangi je. Rasa2 nya masa tu yg agak hot perfume were Jazz (YSL ke?) and Drakkar Noir. Kadang2 tu pasal dah selalu sangat buat, bila masuk je area perfume tu, macam terdengar2 announcement: "All cosmetic staff. Please hide all testers."

Paulina Porizkova - bapak la cun nya

2 comments:

Anonymous said...

I bought the video tape of Her Alibi decades ago.

Dicken said...

Decades ago? Now I feel old :)